Fris, maar warm koorgeluid in Bussloo

Afgelopen zaterdagavond trad Cappella Fontana o.lv. Dik de Weger op in de Sint Martinuskerk met ‘O Primavera’, een lenteprogramma met madrigalen en koorliederen rond het thema Lente en Liefde.
Het koor voerde de madrigalen van Vecchi, Monteverdi, Frescobaldi en Marenzio met een frisse helderheid uit.
De liederen van Brahms, begeleid op de vleugel, hoor je niet vaak maar zijn prachtig om te horen. Komische teksten, vrolijk buitelende stemmen en grootse koorklank; Cappella Fontana wist het met verve te brengen.
Na een idyllisch lied van Elgar zong het koor drie liederen van de Apeldoornse componist Wim van Wolferen. Lastige liederen in een ander idioom met jazzy-klanken, het koor bracht het foutloos ten gehore. Wat een veelzijdig koor!
Na twee komische liederen van Gardner en een prachtig lyrisch lied van Holst, sloot het koor dit concert af met een spiritual van Bricusse/Newley.
De piano intermezzi van Michiel Hinnen met muziek van Rachmaninov, Brahms en Elgar werden door hem voortvarend met energie gespeeld op de Kimball vleugel. Het publiek gaf alle uitvoerenden een warm applaus.

Het volgende concert in Bussloo is op zondagmiddag 26 mei om 15:00 uur. Het Apeldoorns Blazersensemble o.l.v. Alike Jonkman speelt dan werken van o.a. Dvorak en Piazzolla. Kaarten via sint-martinuskerk-bussloo.org