Burendag Bussloo

Op zaterdag 23 september was het burendag. In Bussloo betekende dat heel veel buren de handen uit de mouwen hebben gestoken. Heggen werden schoongemaakt en hersteld, gras gemaaid, paadjes gewied, plantenbak van gras ontdaan en opnieuw geplant. Ja zelf een lantaarnpaal is opgepoetst!

De stichting is erg blij met het initiatief van de buurt. Want naast onkruid vrijmaken van het parkeerterrein bij de kerk en het Wijnberghuus heeft de plantenbak rond de verlichting van het parkeerterrein een frisse nieuwe beplanting gekregen. Ook ons verwaarloosde informatiebord en bijna doorgerotte bankje worden aangepast.

Hieronder een ooggetuige verslag van onze voorzitter:
Tjonge jonge. Kom ik Bussloo binnenrijden, zie ik een buurman op een enorme zitmaaier rondom de kerk het gras kortwieken, om de hoek van de kerk, vier mannen driftig aan het schoffelen, kijk ik verder zie ik een trapezefiguur de lantaarnpaal aan het verven, terwijl iemand met een hoofdwond plantjes aan het poten is.
Maar dat is maar een topje van de ijsberg!
Voor het Wijnbergenhuis is het net een mierennest: allemaal poetsende en snoeiende mensen, de een op haar knieën, de ander hoog op de ladder, de trapezevrouw komt ook hier haar kunsten vertonen, en de zitmaaier zie ik ook hier weer terug! En of het nog niet genoeg is worden de ramen ook nog gezeemd! De bank is gewoon weer als nieuw dankzij de duurzaam werkende buurman met gouden handen. Bovendien konden we in de kerk en op het kerkplein nog van extra hulp genieten: microfoon weer oké en auto’s super op een rij door de parkeermeester! Ik heb er geen woorden voor.
Wat is er hard gewerkt vandaag en vooral dit keer ten behoeve van de Stichting! Geweldig! Ik hoop dat iedereen vooral plezier beleefd heeft vanmiddag, dat vrouw met de hoofdwond niet te veel hoofdpijn heeft en dat er volgend jaar geen huwelijk gepland wordt op burendag! Allemaal heel veel dank voor het geleverde werk, maar vooral voor het feit dat Bussloo zo spontaan ons een enorme duw in de goede richting gegeven heeft en daarmee warmhartig haar support toont! Het geeft ons energie ons doel na te blijven streven!

Vergelijkbare berichten