Van notenwaterval tot teder geritsel

Op zaterdagavond 10 februari traden Jara van Dam (klarinet) en Florence van der Does (piano) op in de Sint Martinuskerk te Bussloo.

Twee bevlogen jonge musici die de bezoekers in de kerk stil kregen. Met klarinetsonates van achtereenvolgens Saint-Saëns, Brahms en tot slot Bernstein, brachten Jara en Florence een mooi programma waarin de gehele kleurpallet van de klarinet de revue passeerde. Soms een waterval van noten dan weer een scherpe lijn in de hoogte of een melancholieke melodie in de laagte. Jara speelde al deze klankschakeringen met een gemak om jaloers op de worden. De nieuwverworven Kimball vleugel werd door Florence tot het uiterste getest en doorstond deze glansrijk. Met twee solostukken, een nocturne van Chopin en een tweedelige sonate van Janáček, kwamen alle aspecten deze prachtige vleugel aan bod. Van volle massieve klanken tot ragfijne teder geritsel, de stichting die dit concert organiseert, mag blij zijn met deze goed klinkende vleugel. Het publiek, dat ademloos had geluisterd, was na afloop enthousiast en beloonden beide musici met een lang welverdiend applaus.

Vergelijkbare berichten