Brochure voorjaar 2024

De nieuwe brochure met het culturele programma voor het voorjaar 2024 is klaar!
In het voorjaar organiseren we elke maand een concert met professionals of gevorderde amateurgezelschappen en organiseren we een pianorecital.

We beginnen op zondagmiddag 14 januari met Blokfluitensemble Arabesk dat met een programmakomt rond Drie Koningen met muziek van o.a. Byrd, Handel, De Monte, Morales, Staeps en Sweelinck.

Een week later op zondagmiddag 21 januari wordt onze geschonken Kimball vleugel officieel in gebruik genomen en bespeeld door amateur pianisten van jong tot oud.

Op zaterdagavond 10 februari geeft klassieke pianiste Florence van der Does samen met de klarinettiste Jara van Dam een concert met klarinetsonates van Brahms, Saint-Saëns en Bernstein.

Op zaterdagavond 23 maart klinkt weer het Stabat mater van Pergolesi in onze mooie kerk. Dit keer uitgevoerd door de zusjes Renske en Bouke van Gelder. De begeleiding is in handen van Ilse Kok op accordeon. Het belooft een bijzondere en indringende avond te worden.

Op zaterdag 20 april komt Cappella Fontana weer, maar nu met een programma rond Lente en Liefde. Ze zingen werken van Monteverdi, Marenzio Frescobaldi tot Brahms, Elgar en Holst. Ook brengen ze enkele stukken van de Apeldoornse componist Wim van Wolferen. Michiel Hinnen speelt tussendoor enkele intermezzi op onze vleugel.

Op zondagmiddag 26 mei komt het Blazersensemble van het Apeldoorns Symfonisch Orkest o.l.v. Alike Jonkman met mooie muziek naar Bussloo. Op het programma werken van Hummel, Dvorak en Piazolla.

En als afsluiting van het voorjaar komt op zaterdagavond 8 juni het Ensemble Septime, bestaande uit zeven instrumentalisten naar Bussloo met een programma speciaal voor deze bezetting of dit ensemble geschreven muziek.

Kortom, een mooi samengesteld programma voor komend voorjaar. Kom dus luisteren in het mooiste kerkje van Gelderland, de Sint Martinuskerk in Bussloo, langs de doorgaande weg tussen Wilp en Gietelo/Voorst.

Bekijk onze kalender en bestel kaarten