Sfeervolle Allerzielenviering

Vrijdagavond 3 november vond de jaarlijkse Allerzielenviering plaats in de Sint Martinuskerk te Bussloo. In de viering voorbereid door Esther Simons en Ria ter Riele werd de zang verzorgd door de Schola Gregoriana Sancti Lebuini o.l.v. Clemens Nieuwenhuis.

Een indrukwekkend moment was het noemen van de namen van de dit jaar overledenen, voor wie een familielid of kennis een een kaars aanstak en kort iets over de overledene vertelde.

Lovend waren de velen in de kerk over de gregoriaanse gezangen en het orgelspel op het monumentale Naber-orgel door Clemens Nieuwenhuis.
Het was het een sfeervolle viering waar velen troost uit putten.

Met een grafkaars ging iedereen mee naar de befgraafplaats, Daar werd door pastoor ten Have de mensen, de begraafplaats en de graven gezegend en met wijwater besprenkeld.

Na afloop was er een gezellig samenzijn in het Wijnberghuus, waar iedereen elkaar kon ontmoeten.

Vergelijkbare berichten