• Dit evenement is voorbij.

Duo Dam & Does – klarinet & piano

zaterdag 10 februari 20:00 uur - 21:30 uur

Florence van der Does is klassiek pianiste en komt uit Deventer. Samen met de uit Zutphen afkomstige klarinettiste Jara van Dam vormen ze een duo. Deze avond komen ze met klarinetsona-tes van Brahms, Saint-Saëns en Bernstein. Florence speelt daarnaast een nocturne van Chopin en een sonate van Janáček.

Jara van Dam
Jara studeerde aan het Conservatorium van Amsterdam bij Bart de Kater, Hans Colbers en Harmen de Boer. Daarnaast kreeg zij masterclasses van onder meer Johan Naus, Calogero Palermo en Karin Greenhead. Ze gaf concerten tijdens festivals zoals het Opera Forward Festival, het Nederlands Klarinetfestival en het Beethovenfestival. Ook speelde ze mee in verscheidene orkesten waaronder de Marinierskapel der Koninklijke Marine, de Junge Ems-Dollart Philharmonie en het Conservatorium van Amsterdam Symfonieorkest. In 2014 behaalde zij de eerste prijs tijdens het Nederlands Klarinet Concours.

Florence van der Does
Florence studeerde aan het Conservatorium van Amsterdam en het ArtEZ conservatorium waar zij les kreeg van Frank Peters en Frank van de Laar. Daarnaast studeerde zij drie jaar aan de Pianoduo Festival Academy van het Scholtes & Janssens duo. Masterclasses volgde zij onder andere bij het Silver-Garburg duo, Brenno Ambrosini, Marietta Petkova, Igor Roma, David Kuyken en Ilona Timchenko.
Ze geeft regelmatig concerten en was te horen op gerenommeerde podia zoals Musis Sacrum in Arnhem, het Muziekgebouw aan ‘t IJ en Het Concertgebouw. Ook was zij te gast tijdens verscheidene festivals zoals het Pianoduo Festival Amsterdam en het Grachtenfestival. Florence speelde meerdere malen live op Radio 4 in de programma’s Spiegelzaal, Opium en Earbites. Ze heeft een grote passie voor kamermuziek.

Bestel hier uw kaarten

zaterdag 10 februari