Cappella Fontana – O PRIMAVERA!

zaterdag 20 april 20:00 uur - 21:30 uur

Michiel Hinnen

Cappella Fontana zingt madrigalen: Lente en liefde

Op 20 april aanstaande voert het vocaal ensemble Cappella Fontana o.l.v. Dik de Weger in de St. Martinuskerk Bussloo een programma uit met madrigalen en koorliederen rond het thema Lente en Liefde. Het voorjaar is in deze tijd van het jaar een voor de hand liggend thema, evenals de (ontluikende) liefde. Tal van componisten hebben daar muziek over geschreven.
Na een licht carnavaleske opening met Orazio Vecchi (“So ben mi ch’à bon tempo!” ofwel “Wat fijn dat ik me goed voel”) en madrigalen van Marenzio, Frescobaldi en Monteverdi klinkt een aantal kwartetten en Liebesliederwaltzer van Brahms, waarbij Michiel Hinnen (piano) het koor zal begeleiden. Michiel speelt ook een aantal instrumentale intermezzi.
Cappella Fontana laat verder drie sonnetten van Shakespeare horen op muziek van de Apeldoornse componist Wim van Wolferen. Hij schreef heerlijke close harmony, bijzonder passend bij de teksten.
Verder klinken er stukken van Edward Elgar en Gustav Holst, en twee van de Four Wanton (ondeugende) Ballads van John Gardner (nee, niet de dirigent). Ritmisch uitdagende muziek met een niet-alledaagse kijk op het begrip liefde.
Afgesloten wordt met Feeling Good (in een eigen arrangement van Dik de Weger), en daarmee terug bij het thema van Orazio Vecchi.

Het vocaal ensemble Cappella Fontana bestaat  uit 12 zangers en een dirigent. De ambitie is op een zo hoog mogelijk niveau allerlei bekende en minder bekende juweeltjes uit de koormuziek uit te voeren, van oude muziek tot eigentijdse composities.
De naam Cappella Fontana is ontleend aan een verzameling fantastische motetten van Schein getiteld Israels Brünnlein, waarvan  een aantal werd uitgevoerd tijdens haar eerste concert in 2018.  In de jaren daarna  zijn de leden van het ensemble al zingend  muzikaal naar elkaar toegegroeid. Zij verzorgen elk jaar een aantal programma’s met  prachtige muziek, deels met instrumentale begeleiding.

Toegang: € 17,50 | tot 18 jaar € 10,- | tot 12 jaar gratis | KBO-lid € 15,-

Bestel hier uw kaarten