Allerzielenviering in St Martinuskerk Bussloo

3 november 2023 19:00 uur - 20:00 uur

Op het kerkhof van Bussloo worden sinds 1835 parochianen van de St. Martinuskerk begraven. Hoewel de kerk officieel uit de eredienst onttrokken is, vinden er wel gebedsdiensten en andere vieringen plaats. Alle overleden parochianen, die op het naastgelegen kerkhof hun laatste rustplaats kregen, verdienen het dan ook blijvend herdacht te worden. Het is een mooi gebaar met Allerzielen alle overledenen van het afgelopen jaar bij naam te noemen en alle op het kerkhof rustende dierbaren gezamenlijk te gedenken. Dit gebeurt tijdens een gebedsviering op: vrijdag 3 november om 19.00u.

De Schola Gregoriana Sancti Lebuini uit Deventer zal de viering verrijken met prachtige, passende liederen. Aansluitend aan de viering brengen we lichtjes naar de graven op het kerkhof. Daarna is er gelegenheid een kopje koffie of thee met elkaar te drinken in het parochiehuis. Iedereen is van harte welkom om deze Allerzielenviering bij te wonen.

3 november 2023
Evenement Categorie: