New Sion Choir -Festival of Nine Lessons and Carols

vrijdag 13 december 20:00 uur

Het New Sion Choir is opgericht in 2018 op initiatief van Fred Schonewille, omdat het bewerkelijker werd gastkoren te vragen voor de Choral Evensong services en ook voor het Festival of Nine Lessons, die verzorgd werden door de St. Mary’s Anglican Church in Markelo. Eerst in Deventer (Bergkerk en Lebuïnus) en daarna in de Kloosterkerk van Nieuw Sion.
Dirigent en organist Jan van Dijk werd benaderd om van dit nieuwe koor de dirigent te zijn. Met Nieuw Sion werden afspraken gemaakt over samen-werking bij het organiseren van de vieringen. Dit heeft geresulteerd in het oprichten van de koorvespercommissie, die in de kloosterkerk van Nieuw Sion de koorvesperdiensten op de vierde zondag van elke maand organiseert. Hierbij is het New Sion Choir het kernkoor en daar-naast worden gastkoren gevraagd.
Het koor zingt Adventsliederen, Carols en neemt ons mee op weg naar Kerstmis.

Bestel hier uw kaarten

vrijdag 13 december