Apeldoorns Blazersensemble

zondag 26 mei 15:00 uur - 16:30 uur

Op zondagmiddag 26 mei om 15:00 uur geeft het Apeldoorns Blazersensemble een concert in de Sint Martinuskerk te Bussloo.
Het Apeldoorns Blazersensemble staat onder leiding van Alike Jonkman en bestaat uit 15 musici.

Alike is in Zwolle aan het conservatorium afgestudeerd als trompettist en heeft later ook de opleiding gevolgd tot dirigent. Zij speelt o.a. in het Q-Brass Collectief, was dirigent van Muziekvereniging Ons Genoegen in Terwolde en is dirigent van het Deventer Symfonisch orkest. Ook is Alike een goede arrangeur en heeft ze voor het Apeldoorns Blazersensemble diverse bewerkingen gemaakt.

Het programma vanavond bestaat uit: Legends op.59 van Antonín Dvořak en bewerkingen van twee tango`s van Piazolla.

Dvořak is een Tsjechisch componist, violist, organist en hij schreef het stuk Legends in 1881 als een cyclus voor piano-duet. In hetzelfde jaar arrangeerde hij het stuk voor orkest.

Astor Piazzolla was een Argentijns tanguero, bandoneonist en componist. Zijn benadering van de tango zorgde voor een vernieuwing van de tango. Piazzolla was een controversiële figuur op muzikaal en politiek vlak. Tot zijn bekendste werken behoren onder meer Libertango, Oblivión en Adiós Nonino, bekend van de ‘traan van Maxima’. De eerste twee stukken kunt u vanmiddag horen.

Kom luisteren naar de verschillende instrumenten van het Apeldoorns Blazersensemble en geniet van de muziek.

Bestel hier uw kaarten

zondag 26 mei