PASSION – koren Inspiration & Seven-Up o.l.v. Marlies Tiemens-Roelfs

5 april 2023 19:30 uur

De koren Inspiration ( uit Terwolde) en Seven-Up ( uit Apeldoorn), onder leiding van Marlies Tiemens-Roelfs, werken samen aan de uitvoering van de Passion. De koren hebben vaker samengewerkt bij eerdere uitvoeringen van de Passion. De teksten zijn geschreven door Frans Ort. De Passion is een raamvertelling waarvan Ruud Bloemendal de verteller is. Teksten en gezongen liederen worden vertolkt door koren én solisten. De piano wordt bespeeld door Mark Brunsveld.

Marlies Tiemens is leerkracht in het basisonderwijs maar heeft als grootste hobby zingen. Vanaf haar zestiende leidde ze reeds allerlei zanggroepjes en koren. Ze zong ook zelf in diverse koren o.a. in theatergroep Choral. De laatste jaren leidde ze Inspiration, Seven Up en het voormalig koor uit Bussloo, Step by Step. Helaas stopte dit koor en verschillende leden van toen doen nu mee in het koor Seven-Up. Daarnaast leidt ze nog twee koren en is ze bezig een kinderkoor in Terwolde van de grond te krijgen.
Het mooist vindt zij het opzetten van iets groots zoals de Passion, die zij met haar koren de laatste jaren opvoerde. Daarbij wordt zij ondersteund door haar echtgenoot Eric en drie zonen, Dolf, Sjoerd en Daan.
Zij nemen elk een onderdeel voor hun rekening. Daan doet het geluid, Sjoerd het licht, Dolf de projecties.  Je zou kunnen zeggen dat het een Tiemens-productie is.

De Passion wordt in de St. Martinuskerk van Bussloo uitgevoerd op woensdag 5 april om 19.30u.
Kerk open om 19.00u. Iedereen is welkom. Er wordt geen entree geheven, maar wel wordt na afloop een vrijwillige bijdrage gevraagd.

5 april 2023
,