• Dit evenement is voorbij.

Capella Fontana Kerstconcert

18 december 2022 13:30 uur - 15:00 uur

De muziek die klinkt in de decembermaand is vaak gefocust op het Kerstverhaal: de geboorte van het kindje Jezus en alle emoties die daarbij horen. De Christmas Carols en het Weihnachtsoratorium zijn populair als het gaat om klassiek repertoire voor deze gelegenheid. Maar er is zoveel meer mooie klassieke kerstmuziek; met name de barokperiode heeft ons juweeltjes nagelaten die zelden worden uitgevoerd maar zeer de moeite waard zijn.

Op 18 december voert vocaal ensemble Cappella Fontana in de St. Martinuskerk in Bussloo een programma uit met advents- en kerstmuziek van Dietrich Buxtehude, Andreas Hammerschmidt, Melchior Franck en – hij mag ook hier niet ontbreken – Johann Sebastian Bach. Heerlijke muziek om te zingen en te spelen; een instrumentaal ensemble met strijkers en orgel zorgt voor de begeleiding. De leden van Cappella Fontana nemen ook de solo’s voor hun rekening.

Een centrale plek in het programma wordt ingenomen door de prachtige adventscantate Nun komm, der Heiden Heiland (BWV 61) van JS Bach. Van Buxtehude klinken vier stukken, waaronder Das neugeborne Kindelein voor koor, drie violen en continuo.

Het (lunch)concert op 18 december begint om 13.30 uur; bij binnenkomst is er een kerstversnapering. Het programma duurt vijf kwartier (geen pauze).

Kosten: €17,50 per persoon.

Tickets te bestellen via: https://martinuskerk-bussloo.avayo.nl/transactions/new/85525-capella-fontana-kerstconcert

18 december 2022
13:30 uur - 15:00 uur